Wprowadzić nowy lek czy nie. Analizy statystyczne dla medycyny

Dodane: 27-07-2016 10:43
Wprowadzić nowy lek czy nie. Analizy statystyczne dla medycyny Firmy farmaceutyczne, jak praktycznie każda inna gałąź handlu i produkcji powinna wykonać odpowiednie analizy rynkowe jeszcze przed wypuszczeniem produktu na sprzedaż. Korzystają z firm takich jak obliczenia do prac naukowych i na podstawie badań podejmują decyzję, czy będzie opłacalny dany lek, czy nie. Wpis o statystyce ogółem.

Cytat z Wikipedii o próbnie statystycznej

Próba statystyczna ? zbiór obserwacji statystycznych wybranych (zwykle wylosowanych) z populacji.

Zwykle stosuje się tzw. próbę losową, definiowaną formalnie w teorii statystyki jako ciąg zmiennych losowych o rozkładzie takim jak rozkład populacji.

Czasem, np. gdy istotne jest zbadanie również pewnej podpopulacji o niewielkiej liczebności, stosuje się próby ważone, w których elementy populacji mogą różnić się prawdopodobieństwem wejścia do próby. Wymaga to wprowadzenia wag poszczególnych obserwacji podczas analizy takiego zbioru danych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Próba_statystyczna


Odpowiednie badania

Odpowiednio wykonane badania statystyczne potrafią stanowić bardzo rzetelne źródło informacji o potencjale rynkowym produktu. Większość firm farmaceutycznych bez takich badań nawet nie myśli o wprowadzaniu nowego preparatu, czy tez leku. Zlecenie takich badan odpowiedniej firmie może przynieść zaskakujące korzyści w postaci dobrze sprzedających się nowościach. Koszty, które firma farmaceutyczna może ponieść pomijając takie badania mogą znacznie przerosnąć cenę za zlecenie ich.

Rodzaje samych badań zależą głównie od firmy, która je wykonuje.


Duża konkurencja

Leków i suplementów diety w aptekach jest mnóstwo, a każdy producent reklamuje się, że jego lek czy tez preparat jest najskuteczniejszy, najlepszy i tak dalej. Jest to dość trudny rynek dla nowych produktów mniej znanych producentów i trzeba wykazać się nie lada umiejętnościami marketingowymi, aby zaistnieć dla danej grupy odbiorców.

Cały proces wprowadzania nowego produktu powinien być poprzedzony badaniami wraz z określeniem grupy docelowe, kosztów produkcji, marketingu oraz amortyzacji. Dokładna i wnikliwa analiza tych danych jest najważniejszym etapem w początkach nowego produktu.